Het laatste nieuws over vitaminen en voedingssupplementen

Poolplus brengt u het nationale en internationale nieuws over vitaminen en voedingssupplementen. Poolplus is niet verantwoordelijk voor de inhoud of juistheid van de teksten. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de auteur/bron


'Grieppandemie komt binnenkort

2008-10-19 De Telegraaf

AMSTERDAM - Een wereldwijde uitbraak van griep is nabij. Verzekeraars worden gewaarschuwd voor de gevolgen door het gezaghebbende Lloyd's, de grootste verzekeringsmarkt ter wereld. Zo'n grieppandemie kan de economie met 10 procent laten teruglopen.

De wereldwijde ziekte, die kan lijken op de Spaanse griep van 1918 ... meer info >>>


Vitamine weg uit groenten

2008-04-16 De Telegraaf

door Richard van de Crommert

WAGENINGEN - De kwaliteit van onze andijvie, bloemkool en wortelen holt achteruit. In de afgelopen twintig jaar is de aanwezigheid van vitaminen en mineralen in de zogeheten vollegrondsgroente fors teruggelopen, soms met meer dan vijftig procent.

... meer info >>>


Visolie tegen Alzheimer

2008-02-01 nutra-ingredients

Supplementen met DHA omega-3 vetzuren kunnen enzym levels verlagen die in verband worden gebracht met de ziekte van Alzheimer, zo luidt de conclusie van een nieuw onderzoek op de Universiteit van Californie, UCLA.

De UCLA onderzoekers ontdekten dat het visolie/algen vetzuur DHA de ... meer info >>>


Griepepidemie dreigt in Nederland

2008-01-19 http://www.degrotegriepmeting.nl

18 januari 2008 - Het griepseizoen lijkt nu echt begonnen. Dat zegt website 'degrotegriepmeting'. Rapporteerden de Grote Griepmeting en het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (NIVEL) al eerder deze week een stijging van het aantal griepgevallen, vandaag blijkt uit gegevens van het European Influenza Surveillance ... meer info >>>


Meer vis, minder darmkanker

2008-01-06 www.gezondheid.be

Wie wekelijks een keer vis eet, heeft 4 procent minder kans op kanker van de dikke darm. Bij twee keer daalt de kans met 8% en bij drie keer in de week vis is dat 12 procent.

Dat zeggen onderzoekers van de Nederlandse Wageningen Universiteit in de ... meer info >>>


volgende >>> of klik op home om terug te gaan.

Wilt u kans maken op een gratis pot Poolplus Multivitamine? vul dan ons enqueteformulier in