Wie wekelijks een keer vis eet, heeft 4 procent minder kans op kanker van de dikke darm. Bij twee keer daalt de kans met 8% en bij drie keer in de week vis is dat 12 procent.
Dat zeggen onderzoekers van de Nederlandse Wageningen Universiteit in de American
Journal of Epidemiology. De onderzoekers konden geen onderscheid maken naargelang
het type vis (vet of mager). Ze vermoeden wel dat het effect te maken heeft
met de aanwezigheid van omega-3-vetzuren
in vette vis. bron: www.gezondheid.be
Vorige
pagina
Homepage
|